Gościmy

Odwiedza nas 279  gości oraz 0 użytkowników.

Licznik odwiedzin

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nepal K. Karmacharya, Rodzina przy pracy
 
Nepal jest krajem biednym, ale jego mieszkańcy są bardzo gościnni i przyjaźni. W dolinie Katmandu, gdzie mieszka większość ludności, znajduje się wiele pięknych świątyń i pałaców. W Nepalu żyje wiele różnych grup etnicznych, które mają swoje własne języki i tradycje.
 
Rodzina Karmacharya mieszka w małej wiosce w dolinie Katmandu. Ojciec rodziny jest rolnikiem, a matka zajmuje się domem i dziećmi. Dzieci pomagają rodzicom w pracy na polu i w domu. Rodzina Karmacharya jest bardzo zżyta, a wszyscy jej członkowie wspierają się nawzajem. Mimo trudnych warunków życia, są szczęśliwi i zadowoleni z tego, co mają.
 
Obraz ma związek z UNICEF bo przedstawia tematykę dotyczącą dzieci, edukacji, zdrowia i warunków życia w Nepalu. UNICEF działa w Nepalu, wspierając programy ochrony dzieci, edukacji oraz zdrowia publicznego.
 
Na obrazie widoczna jest rodzina przy pracy, może to odnosić się do inicjatyw UNICEF związanych z poprawą warunków życia dzieci i ich rodzin w regionie. UNICEF angażuje się w projekty dotyczące dostępu do edukacji, ochrony dzieci przed wyzyskiem oraz poprawy warunków sanitarnych i zdrowotnych.
 
UNICEF prowadzi wiele inicjatyw w Nepalu, które mogą mieć związek z obrazem. Oto kilka przykładów ich działań:
 
- Edukacja – UNICEF szkoli nauczycieli w zakresie metod nauczania skoncentrowanych na dzieciach oraz technologii wspomagających dla dzieci z niepełnosprawnościami.
 
- Rozwój dzieci we wczesnym wieku – Organizacja promuje inwestycje w usługi takie jak przedszkola, programy dla rodziców i opiekę dzienną.
 
- Zdrowie – UNICEF dostarcza szczepionki przeciwko polio, odrze, różyczce i innym chorobom.
 
- Wsparcie dla dzieci i młodzieży – UNICEF wspiera inicjatywy, które pomagają dzieciom i młodzieży w Nepalu angażować się w działania na rzecz zrównoważonej przyszłości.
 
- Pomoc w sytuacjach kryzysowych – W południowym Nepalu UNICEF wspiera dzieci i rodziny dotknięte chorobami niezakaźnymi oraz pomaga dzieciom w regionach dotkniętych powodziami.
 
49
 
NIKARAGUA
 
Omar d'Leon, Rodzina
 
Charakterystyczne dla nikaraguańskiej sztuki rzeźbiarskiej są płaskorzeźby oraz figury prahistoryczne, które zdobią posągi. Te figury różnią się między sobą, ale szczególnie wyróżnia się unosząca się głowa z ramionami – monolityczna statua o wysokości 45 cm, którą wydobyto spod ziemi. Natomiast kamienne rzeźby oraz figurki wykonane z lawy pochodzące z wysp na jeziorze Managua są stosunkowo niewielkie.
 
Większość archeologicznych skarbów Nikaragui wciąż czeka na odkrycie. Galeria Omara d'Leona, jednego z pierwszych malarzy Nikaragui, jest jedną z najbardziej reprezentatywnych kolekcji wydobytych dotąd dzieł sztuki.
 
Rysunek przedstawia dzieło sztuki zatytułowane „Familie” autorstwa Omara d'Leona, pochodzącego z Nikaragui. Jest to ilustracja rodziny - matki, ojca i syna - na małej farmie, oddająca dumę i jedność rodzinnej więzi.
 
Styl d'Leona, inspirowany freskami z Pompejów i impresjonizmem, nadawał jego pracom ciepły, humanistyczny charakter, co mogło przyciągnąć uwagę UNICEF.
 
Jedno z dzieł Omara d'Leona zostało w 1982 roku wykorzystane jako znaczek UNICEF.
 
UNICEF często podkreśla znaczenie więzi rodzinnych, ponieważ stabilna i wspierająca rodzina jest kluczowa dla zdrowego rozwoju dziecka. Organizacja działa na rzecz ochrony dzieci i ich praw, w tym zapewnienia bezpiecznego środowiska do dorastania.
 
UNICEF prowadzi wiele inicjatyw wspierających rodziny i dzieci na całym świecie. W Polsce organizacja koncentruje się na edukacji, ochronie praw dziecka oraz wsparciu rodzin uchodźców.
 
- Akcje edukacyjne – UNICEF Polska realizuje projekty edukacyjne dla szkół i przedszkoli, dotyczące praw dziecka, bezpieczeństwa najmłodszych oraz edukacji globalnej. Przykładem jest program „TO (działa)MY!”, który angażuje uczniów w inicjatywy społeczne.
 
- Wsparcie rodzin uchodźców – UNICEF pomaga rodzinom, które uciekły przed wojną, zapewniając dzieciom dostęp do edukacji, opieki zdrowotnej i bezpiecznego środowiska do życia.
 
- Partycypacja dzieci i młodzieży – UNICEF Polska współpracuje z Rzecznikiem Praw Dziecka, tworząc Zespół ds. Partycypacji Dzieci i Młodzieży, który ma na celu zwiększenie wpływu młodych ludzi na decyzje dotyczące ich przyszłości.
 
50
 
Nigeria Solomon Wangboje, Matka i Dziecko
 
Ten niezwykły drzeworyt nigeryjskiego artysty Solomona Wangboje jest współczesnym dziełem sztuki, które nawiązuje do tradycyjnych nigeryjskich technik. Wangboje jest jednym z najbardziej znanych artystów w Nigerii, a jego prace są cenione zarówno w kraju, jak i za granicą. Jego twórczość łączy elementy tradycyjnej sztuki nigeryjskiej z nowoczesnymi technikami i materiałami.
 
Drzeworyt „Matka i Dziecko” przedstawia kobietę trzymającą dziecko. Obraz jest pełen emocji i ciepła, a jego szczegóły są niezwykle realistyczne. Wangboje używa różnych odcieni i tonów, aby stworzyć głębię i teksturę, a także aby podkreślić kontrast między postaciami a tłem.
 
Drzeworyt „Matka i Dziecko” autorstwa Solomona Wangboje ma duży związek z UNICEF poprzez jego tematykę. UNICEF (Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci) zajmuje się ochroną praw dzieci na całym świecie, a ten obraz doskonale wpisuje się w ich misję - ukazuje matczyną opiekę, troskę i znaczenie relacji między rodzicem a dzieckiem.
 
Tego typu dzieła często są wykorzystywane w kampaniach promujących prawa dzieci, ich zdrowie i edukację. Może się zdarzyć, że UNICEF używał podobnych prac artystycznych w swoich materiałach lub wystawach, aby podkreślić rolę rodziny i opieki w rozwoju dziecka.
 
51
 
OMAN Mohammad Nedham Al-Bloushi, „Matka i dziecko”
 
Matka trzyma dziecko na rękach, a wokół nich znajdują się woda i żywność. Bezpieczeństwo i poczucie bliskości to emocje przekazywane przez ten obraz. Matka jest silną postacią, chroniącą dziecko i dającą mu poczucie bezpieczeństwa. Matka i dziecko są ze sobą połączone poprzez objęcie. Ich postawy i gesty wyrażają miłość i przywiązanie, jakie do siebie czują.
 
Obraz jest symbolem ochrony kobiet. Artysta starannie dopracował szczegóły twarzy obu postaci, nadając im wyrazistość i ukazując głęboką emocjonalną więź między matką a dzieckiem. 
 
Mohammad Nedham Al-Bloushi jest uznanym artystą, którego liczne dzieła można znaleźć w Omanie, Kuwejcie i innych krajach arabskich. Zdobył wiele nagród za swoją twórczość i cieszy się międzynarodowym uznaniem. Jako ambasador UNICEF angażuje się w walkę o prawa dzieci na świecie i poprzez swoją sztukę zwraca uwagę na ich sytuację.
 
52
 
PAKISTAN Mogolska szkoła, Szah Dżahan (był piątym cesarzem dynastii Mogołów, rządzącym Indiami w latach 1628–1658. Jego panowanie jest często określane jako złoty wiek sztuki i architektury Mogołów) z dzieckiem i opiekujące dziecko piastunki.
 
UNICEF działa na rzecz ochrony dzieci i ich praw, a mogolskie miniatury często ukazują sceny z życia dworu, w tym dzieci w otoczeniu opiekunów.
 
Przykład sztuki historycznej, aby promować edukację artystyczną i kulturową wśród dzieci oraz kampanie społeczne – gdzie obraz przedstawia dzieci lub opiekę nad nimi i można go wykorzystać w kampaniach UNICEF dotyczących ochrony dzieci, ich praw i dobrostanu czy nawet  miniatury mogolskie są częścią dziedzictwa kulturowego gdzie można połączyć je z inicjatywami UNICEF dotyczącymi ochrony dziedzictwa i promowania sztuki jako narzędzia edukacyjnego.
 
53
 
PANAMA Mola Indian Cuna – Ptaki przynoszą dziecko
 
Dzieła Cuna-Indian z panamskich wysp San Blas są wyjątkowe wśród ludowych dzieł sztuki Ameryki Środkowej. Motywy Mola mają swoje korzenie w dawnych tradycjach i wierzeniach. Wzory są inspirowane fauną i florą, a także codziennym życiem.
 
Mola „Ein Vogel bringt ein Kind” przedstawia ptaka niosącego dziecko, co jest częstym motywem w sztuce Cuna.
 
Jasne, kolorowe geometryczne wzory stanowią naturalne przedłużenie malowania ciała. Według uczonych całkowite przejście od malowania ciała do produkcji i używania Molas jako odzieży zbiegło się z przybyciem chrześcijańskich misjonarzy, którzy podkreślali znaczenie odzieży. Jednocześnie z misjonarzami przybyły europejskie statki handlowe na Wyspy San Blas, przynosząc potrzebne materiały: tkaniny, nici, nożyczki, igły i naparstki. Początkowo słowo „Mola” oznaczało „odzież” lub „bluzkę”, ale dziś odnosi się do ręcznie szytych paneli tkanin. Tylko kobiety i dziewczęta Cuna, które są w kolorowych strojach, noszą Molas jako odzież. Dwa zszyte Molas tworzą bluzkę. Do tradycyjnego stroju kobiet Cuna należy bawełniana spódnica, kolorowe opaski na ramiona i nogi, złoty kolczyk w nosie oraz czarna linia narysowana nad nosem.
 
Te jaskrawo kolorowe geometryczne wzory tworzą charakterystyczne rękodzieło Cuna, zwane „Mola”. Molas są noszone jako odzież przez kobiety z plemienia Cuna. Dwie lub więcej warstw materiału są zszywane razem, a następnie wycinane, aby odsłonić dolne warstwy i stworzyć wzory. Molas są często ozdobione dodatkowymi haftami i aplikacjami. Tradycyjnie, molas były noszone jako bluzki przez kobiety Cuna, ale obecnie są one również używane do ozdabiania innych przedmiotów, takich jak torby, poduszki i narzuty. Molas mają głębokie znaczenie kulturowe i są często przekazywane z pokolenia na pokolenie. Każdy wzór ma swoje własne znaczenie i historię, a niektóre wzory są związane z mitologią i wierzeniami plemienia Cuna. Molas są również popularne wśród kolekcjonerów sztuki i są cenione za swoje piękno i kunszt.
 
Obraz przedstawia stronę z książki lub albumu o tradycyjnej sztuce Indian Cuna z Wysp San Blas w Panamie.
 
Związek obrazu z UNICEF polega na tym, że organizacja wydała tę kopertę jako część inicjatywy promującej i zachowującej dziedzictwo kulturowe. UNICEF często angażuje się w projekty wspierające społeczności rdzenne, a sztuka Mola jest ważnym elementem tożsamości Indian Cuna.
 
54
 
Papua-Nowa Gwinea
 
Joseph Menchapon Nalo – Matka i dzieci podczas zbiorów kaukau (słodkich ziemniaków).
 
Słodkie ziemniaki odgrywają kluczową rolę w papuaskiej diecie, a dzieci często pomagają w ich zbiorach. Nalo przedstawia matkę i dzieci przy pracy na polu, podkreślając znaczenie tej czynności dla społeczności.
 
Jego sztuka odzwierciedla bliską więź między ludźmi a naturą. Nalo akcentuje wagę wspólnoty i współpracy, które kształtują ducha całego regionu. Maluje twarze i dłonie ludzi, by ukazać ich historie oraz emocje.
 
UNICEF działa na rzecz poprawy warunków życia dzieci na całym świecie, zwłaszcza w krajach rozwijających się. Przedstawiona scena może odnosić się do tradycyjnego życia w Papui-Nowej Gwinei, gdzie organizacje, w tym UNICEF, wspierają edukację, zdrowie i warunki życia dzieci.
 
UNICEF również promuje ochronę kultury i edukację jako kluczowe elementy rozwoju dzieci. Sztuka Nalo podkreśla tradycje Papui-Nowej Gwinei, co może wpisywać się w cele UNICEF związane z zachowaniem dziedzictwa i wspieraniem społeczności.
 
55
 
PARAGWAJ Olga Blinder, Macierzyństwo
 
Olga Blinder jest malarką z Asunción, gdzie się urodziła i wychowała. Jako nauczycielka sztuki w szkole UNICEF, Blinder jest znana ze swojego zaangażowania w edukację dzieci i młodzieży. Jej prace, które często przedstawiają matki i dzieci, są pełne ciepła i uczucia.
 
W swojej pracy Macierzyństwo Blinder przedstawia matkę trzymającą dziecko, co symbolizuje miłość i opiekę. Obraz ten jest częścią serii UNICEF, która ma na celu promowanie praw dziecka i podkreślanie roli matki w życiu dziecka.
 
56
 
PERU
 
Teodoro Núñez Ureta – Z kim mogę porozmawiać?
 
Dzieci są centralnym motywem wielu prac peruwiańskiego malarza Teodoro Núñeza Urety, w tym także tego dzieła. Obrona ich praw i zaangażowanie w ich sprawy to dla artysty ważna misja. „Dorosły jest wynikiem dziecka” – mówi. „To właśnie dzieci pozwalają nam podróżować do innych krajów z otwartymi oczami i sercem. To one pomagają nam zrozumieć świat, doświadczyć radości i pokoju.”
 
Obraz, namalowany w Międzynarodowym Roku Dziecka, jest hołdem dla dzieci. Przedstawia dziewczynkę ubraną w proste ubranie, która patrzy bezpośrednio na widza. Jej twarz jest poważna, a oczy pełne wyrazu. Obraz jest wezwaniem do człowieczeństwa i gestem subtelnego zrozumienia.
 
UNICEF, jako organizacja zajmująca się ochroną praw dzieci na całym świecie, mogłaby być zainteresowana takimi dziełami, które podkreślają ich sytuację i potrzeby.
 
Dziewczynka przedstawiona na obrazie Teodoro Núñeza Urety emanuje powagą i refleksją, co może sugerować, że ma wiele do powiedzenia o swoim świecie. Gdyby mogła porozmawiać w kontekście UNICEF, być może chciałaby zwrócić uwagę na prawa dzieci, edukację i lepsze warunki życia. Mogłaby mówić o swojej codzienności, marzeniach i trudnościach, jakie napotyka.
 
W rozmowie z UNICEF mogłaby wyrazić pragnienie dostępu do szkoły, bezpiecznego miejsca do życia czy po prostu możliwości bycia dzieckiem – zabawy, radości i opieki. Może chciałaby opowiedzieć o tym, co jej brakuje, co ją cieszy, a także o tym, jak dorośli mogą ją wysłuchać i wesprzeć.
 
Jej spojrzenie jest intensywne i bezpośrednie, jakby zapraszała do dialogu – do zadania sobie pytania, jak możemy lepiej zrozumieć i pomóc dzieciom na całym świecie.
 
57
 
Filipiny Ibarra dela Rosa, Opowiadanie historii
 
Sztuka Filipin dzieli się na sztukę rdzenną i tę pod wpływem zachodnim.
 
Sztuka rdzennych Filipińczyków obejmuje rzeźby, malarstwo, tkaniny, ceramikę, biżuterię, broń, narzędzia, instrumenty muzyczne, maski, ozdoby oraz przedmioty codziennego użytku. Z kolei sztuka zachodnia obejmuje malarstwo, rzeźbę, architekturę, grafikę, fotografię, film, teatr, muzykę, taniec, literaturę, modę, design, reklamę i inne dziedziny artystyczne.
 
Rdzenną sztukę cechuje ogromna różnorodność. Rzeźby przedstawiają bóstwa, duchy, zwierzęta, ludzi oraz przedmioty codziennego użytku. Malarstwo ukazuje sceny życia codziennego, tematy religijne, historyczne, mitologiczne, fantastyczne oraz abstrakcyjne.
 
UNICEF często wykorzystuje obrazy w swoich kampaniach, aby zwrócić uwagę na ważne kwestie dotyczące dzieci na całym świecie. Mogą to być zdjęcia przedstawiające sytuacje kryzysowe, edukację, zdrowie czy prawa dziecka.
 
Obraz jest częścią kampanii lub programu mającego na celu podkreślenie roli sztuki w edukacji dzieci.
 
UNICEF wykorzystuje sztukę i kulturę jako narzędzia edukacyjne, pomagające zwrócić uwagę na istotne problemy społeczne dotyczące najmłodszych.
 
Matka i dziecko na obrazie nawiązują do misji UNICEF, który koncentruje się na ochronie praw dzieci, ich zdrowia oraz edukacji. Organizacja ta często wspiera projekty artystyczne, które ukazują relacje między rodzicem a dzieckiem oraz podkreślają znaczenie opieki, miłości i wsparcia w rozwoju dzieci.
 
58
 
Sztuka sakralna i historyczna często odgrywa ważną rolę w budowaniu świadomości kulturowej i społecznej, co może się wpisywać w misję UNICEF - promowanie edukacji i ochrony dziedzictwa dla dzieci na całym świecie.
 
Jednak UNICEF współpracuje z wieloma artystami, którzy poprzez swoje dzieła wspierają kampanie humanitarne i pomagają dzieciom w trudnych warunkach. Sztuka może być potężnym narzędziem do zwracania uwagi na problemy społeczne i budowania solidarności.
 
Polska Dziewica z Krużlowej
 
Rzeźba nosi nazwę od najstarszego miejsca w Krakowie, gdzie pierwotnie znajdowała się w kościele lub kaplicy. Obecnie znana jest jako Dziewica z Krużlowej. Jest to jedna z najstarszych zachowanych gotyckich rzeźb drewnianych średniowiecza w Polsce. Dziewica z Krużlowej jest przykładem tzw. szkoły Parlera, która rozwinęła się w XIV wieku w Czechach i na Morawach. Szkoła Parlera była jednym z najważniejszych okresów rzeźbiarskich i architektonicznych średniowiecza w Europie Środkowej. Dziewica z Krużlowej jest doskonałym przykładem sztuki szkoły Parlera i świadczy o wysokiej jakości snycerki tego okresu.
 
Rzeźba wykonana jest z drewna lipowego, pokryta cienką warstwą gipsu, pomalowana i pozłocona. Dziewica z Krużlowej należy do niewielu zachowanych gotyckich rzeźb drewnianych w Polsce i stanowi ważne świadectwo sztuki średniowiecznej. Przedstawia Dziewicę Maryję trzymającą Dzieciątko Jezus na ramieniu. Dziewica z Krużlowej to znaczące dzieło sztuki oraz istotny przykład sztuki średniowiecznej w Polsce. Obecnie rzeźba znajduje się w Muzeum Narodowym w Krakowie.
 
59
 
Protásio Pina, Portret dziecka. Protásio Pina to artysta mieszkający na Wyspach Świętego Tomasza i Książęcej, który od lat zajmuje się fotografowaniem dzieci. Jego prace wyróżniają się wrażliwością i pięknem. Zdjęcie przedstawia dziecko w tradycyjnym stroju, emanujące niewinnością i radością.
 
Obraz ten ukazuje piękno i różnorodność kulturową dzieci z różnych regionów świata, przypominając o potrzebie ich ochrony i wspierania, aby mogły dorastać w zdrowiu i szczęściu.
 
Umieszczenie wizerunku dziecka na obrazieobrazie podkreśla ich rolę w społeczeństwie. Obraz UNICEF-u świadczy o oficjalnym wsparciu tej inicjatywy, co może oznaczać, że dochody ze sprzedaży znaczka są przeznaczane na pomoc dzieciom w potrzebie.
 
60
 
Arabia Saudyjska
 
Leyla A. Farra, Stare Miasto w Dżuddzie
 
Jej obrazy emanują kolorami i światłem, odbijającym się od białych domów i błękitnego nieba. Przedstawiają codzienne życie w Dżuddzie - wąskie uliczki, tętniące życiem bazary i tradycyjne domy z koronkowymi oknami. Mówi: „Dżudda to miasto pełne historii, każdy zakątek ma swoją duszę.”
 
Artystka słynie również ze swoich dzieł inspirowanych tradycyjnymi saudyjskimi wiatrowymi wieżami, które nie tylko zachwycają elegancją, ale także pełnią funkcję naturalnego chłodzenia domów.
 
Leyla A. Farra uchwyciła esencję Arabii Saudyjskiej w swoich pracach - pełnych życia, energii i harmonii - oddając hołd krajowi, który stał się jej domem i źródłem nieustannej inspiracji.
 
UNICEF jest znany ze swojego zaangażowania w poprawę warunków życia dzieci na całym świecie, w tym ochronę dziedzictwa kulturowego i edukację. Możliwe, że dokument odnosi się do projektów związanych z ochroną dziedzictwa historycznego lub współpracą artystyczną.
 
UNICEF wspiera działania związane z kulturą i historią regionów w ramach swojej misji edukacyjnej.
 
61
 
Seszele Lorenzo Appiani, Matka i Dziecko
 
Obraz „Matka i Dziecko” jest jednym z jego najbardziej znanych dzieł. Przedstawia matkę trzymającą dziecko, otoczoną przez anioły. Obraz jest pełen symboliki i emocji, a jego kolorystyka jest bardzo intensywna. Appiani używa jasnych kolorów, aby podkreślić znaczenie miłości i opieki.
 
Appiani jest również znany ze swojej pracy na rzecz UNICEF, organizacji, która wspiera dzieci na całym świecie. Jego obrazy są często wykorzystywane w kampaniach UNICEF, aby zwrócić uwagę na problemy dzieci.
 
Obraz „Matka i Dziecko” jest przykładem jego zaangażowania w pomoc dzieciom i jego talentu artystycznego.
 
62
 
SENEGAL Ousmane Faye, Ojciec i Syn
 
Minister edukacji Senegalu prezentuje gobelin ścienny inspirowany obrazem Ousmane Faye, urodzonego w Dakarze w 1940 roku, jednego z najbardziej zaangażowanych artystów kraju. Gobelin został wykonany w studiu l'Aramide, którego Faye był współzałożycielem w 1974 roku.
 
„Ojciec i Syn” to jedna z jego najbardziej nietypowych prac. Przedstawia dwie maskowate twarze na tle przypominającym senegalską sawannę. Figury ukazane są w ruchu przypominającym tradycyjne tańce regionu. Kolory są intensywne i żywe, a kształty wyraziste i proste.
 
Faye wyjaśnia, że chciał przedstawić relację między ojcem a synem. „Dwie postacie stojące naprzeciw siebie symbolizują wzajemne oddziaływanie ojca, syna i ich otoczenia” — powiedział. „To obraz harmonii i równowagi, który podkreśla znaczenie rodziny i wspólnoty w naszej kulturze.”
 
UNICEF często wykorzystuje sztukę jako narzędzie do promowania wartości takich jak harmonia, równowaga, rodzina i wspólnota. Organizacja współpracuje z artystami i instytucjami kulturalnymi, aby podkreślić znaczenie sztuki w rozwoju społecznym i edukacji dzieci.
 
Na przykład UNICEF Kanada zwrócił uwagę na rolę ojców w wychowaniu dzieci, podkreślając, że ich zaangażowanie ma ogromny wpływ na rozwój emocjonalny i edukacyjny dziecka. Badania pokazują, że dzieci, których ojcowie aktywnie uczestniczą w ich życiu, są bardziej pewne siebie, ciekawsze świata i lepiej radzą sobie w szkole.
 
63
 
Cheong Soo Pieng, Matka i Córka Singapur
 
W ostatnich dziesięcioleciach sztuka w Singapurze poczyniła wielkie postępy. Jednym z powodów tego jest z pewnością rosnąca integracja różnych kultur i wpływów, które wcześniej istniały obok siebie bez większych powiązań. Od II wojny światowej, która wcześniej nie była tak widoczna, bogate dziedzictwo Chińczyków, Malajów, Hindusów i Europejczyków jest teraz widoczne w sztuce, jak nigdy wcześniej. Rząd Singapuru wykazuje aktywne zainteresowanie sztuką i utworzył specjalistyczne instytucje sztuki, aby wspierać sztukę w Singapurze jako całości oraz dla poszczególnych grup etnicznych. W Singapurze powstało wiele muzeów sztuki, a także uniwersytet, który oferuje kursy sztuki. Niedawno otwarto nowoczesne kolekcje obrazów, które obejmują również ceramikę, rzeźbę i batik. Batik, który jest jedną z najstarszych technik malarskich w zachodniej sztuce, jest również praktykowany przez artystów w Singapurze, którzy są w nim wykształceni. 
 
Obraz „Matka i córka” autorstwa Cheong Soo Pieng jest przykładem estetycznego obrazu inspirowanego chińskimi i malajskimi wpływami. Graficzny, rozciągnięty styl chińskich znaków wyraża zainteresowanie Soo Pienga chińską kaligrafią. Spiralny efekt tła przypomina zachodnie techniki. Soo Pieng często używał motywu matki i dziecka, który przypominał mu harmonię całości i zasadę „Jedność przez różnorodność”, która jest przewodnią zasadą Singapuru.
 
Obraz nie przypisuje się do żadnej konkretnej kultury, ale ma uniwersalne przesłanie.
 
Cheong Soo Pieng był cenionym artystą, którego prace odzwierciedlały różnorodne wpływy kulturowe Singapuru. Jego obraz „Daughter and Mother” został wykorzystany na okładce UNESCO jako pierwsze dzieło singapurskiego artysty. 
 
UNICEF często wykorzystuje sztukę i obrazy do promowania swoich inicjatyw związanych z ochroną dzieci i rodzin na całym świecie. Możliwe, że obraz został użyty w kontekście kampanii lub publikacji związanej z wartościami UNICEF, takimi jak edukacja, opieka nad dziećmi czy wsparcie rodzin. UNICEF prawdopodobnie docenił jego twórczość w kontekście promowania sztuki jako narzędzia edukacyjnego i społecznego.
 
64